Machu Picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

23 Mei 2014 | Peru, Machu Picchu

Na een heerlijke nacht in mn private room wacht vandaag Machu Picchu!! Mooie tijd om om 4.15 uur af te spreken.... Het is nog pikdonker en het geeft een heel apart gevoel om richting de berg toe te lopen, grote gedaantes om je heen te zien dat bergen moeten zijn maar het niet goed te kunnen zien. We komen bij de brug dat de ingang is om de Machu Picchu op te klimmen. Het is gelukkig droog. Ik kan ook een bus naar boven pakken maar daar is Mikey natuurlijk weer te trots voor dus ik begin aan de klim van ongeveer 45 minuten en meer dan 1700 treden..... Dat is behoorlijk pittig haha dus ik kom zeiknat van het zweet en heigend boven. Ondertussen is het beginnen te regenen.. grrrrr.... Boven volgt nog een ingangscontrole en om 6.00 verzamelen we bij de ingang met de gids en betreden we eindelijk Machu Picchu. En wat denk je??? Heeeeeeleeeemaaaaal niks te zien. Alles compleet bedekt door wolken, het regent.... heb ik hier gvd 3 dagen me helemaal de blubber voor gelopen en geklommen?!?! Ondertussen heb ik het steenkoud omdat mijn shirt nat is van het zweten. Wat een pretje allemaal dit, echt HET hoogtepunt van Zuid Amerika dit hahaha. De gids leidt ons 2 uurtjes rond en wat er te zien is ziet er mooi uit maar genieten is dit niet. Hij vertelt allerlei verhalen over de Inka's, heilige stenen, tempels etc etc. Best interessant allemaal natuurlijk maar ik loop eigenlijk vooral te balen. Als de gids klaar is met z'n verhaal, blijkt het op te klaren!! Thank god! Nu kan iedereen zn eigen gangetje gaan en ja Machu Picchu heeft iets magisch, echt een unieke plek! Overal ruines en heel onwerkelijk zo tussen al die bergtoppen. Ik maak talloze foto's en nu kan Mikey er echt van genieten, absoluut alle inspanning meer dan waard. Ik ga naar het bekende uitkijkpunt om foto's te maken. Er hangen op diverse plekken wat kleine wolkjes en dat maakt het helemaal n btje mysterieus, heel vet. Ik loop een paar uurtjes rond en dan besluit ik de Machu Picchu mountain op te gaan. Dat wordt mijn laatste beklimming voor een heel poosje want mijn voeten doen inmiddels echt heel erg pijn na al die dagen hiken. Oh mijn god wat een helse beklimming is dit! Nog zwaarder dan de ochtend beklimming, zo steil omhoog. Onderweg heb je wel schitterende uitzichten. Eenmaal boven krijg ik voor het eerst toch wel wat last van hoogtevrees, zo enorm hoog en zulke diepe afgronden! Maar wat een prachtig uitzicht. Soms drijven er wat wolken over en is het even afwachten tot het zicht weer goed is. Boven kom ik allerlei bekenden tegen, dus volop foto's maken en btje slap ouwehoeren. Mijn trein gaat al om 14.30 uur terug naar Aguas Calientes dus het is tijd om naar beneden te gaan. De afdaling is weer een aanslag op mijn benen en het laatste stuk pak ik de bus. Compleet naar de ratten maar zeer voldaan ga ik met de trein en later de bus terug naar Cusco. Onderweg doe ik lekker een dutje en eenmaal terug in Cusco ga ik lekker kipsaté eten bij een restaurant dat gerund wordt door NL-ers. Dan is er maar 1 ding wat ik wil en dat is slapen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

De avonturen van Mikey in Nieuw-Zeeland en Australie

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 41865

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Mikey op reis 3.0 Zuid-Amerika 2014

25 Januari 2013 - 25 Februari 2013

Miguel a Panama y Colombia

17 Februari 2012 - 08 April 2012

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Landen bezocht: