Salkantey trek dag 3 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Salkantey trek dag 3 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Salkantey trek dag 3

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

22 Mei 2014 | Peru, Cuzco

Ja hoor voor de 2e nacht op rij heeft de Kiwi weer een lekkere actie 's nachts. Nu begint onze nachtbraker ineens tegen de zijkant van de tent te bonken en mij wakker te schudden, hahahaha heb ik weer.... Dag 3 is een rustige dag met maar 5 uur lopen. Vandaag trekken we door een regenwoud en de naam zegt t al..... regen, veel regen, heel veel regen. Zoveel regen dat het gewoon echt niet leuk is, alles is helemaal doorweekt. We komen langs geimproviseerde bruggetjes boven diepe afgronden boven een rivier die nou niet bepaald veilig te noemen zijn hahaha. Dan moeten we langs een hele hoge steile rotswand met een net zo diepe afgrond over een pad van ik denk zo'n 30 centimeter. Primo maakte zich vanmorgen al zorgen over dit stukje..... De instructies zijn duidelijk en simpel, zo snel mogelijk lopen, liefst een btje rennen, absoluut niet naar beneden kijken en al helemaal niet omhoog, want hier vallen regelmatig stenen en rotsblokken naar beneden. Goh fijn idee.... Uiteindelijk lukt het iedereen de overkant te halen. Daarna vervolgen we onze weg door de regen. Mikey probeert positief te blijven maar dit is gewoon niet leuk, wat een klote weer. Je zult vandaag maar bij de Machu Picchu zijn, dan ben je echt doodziek. Deze trek is eigenlijk 5 dagen maar ik doe hem in 4 dagen dus na het lopen is het tijd afscheid te nemen van groep. Mikey moet helaas Primo's family verlaten :-( Ik sluit aan bij een andere groep (ik word meteen opgenomen in mijn nieuwe familie) en dan nemen we de trein naar Aguas Calientes. Deze setting van de trein en het station is echt 100 jaar terug in de tijd hahaha, zo bizar. Ik drink lekker een biertje met een Amerikaans koppel bestaande uit een soort JLo en haar mooiboy vriendje. De trein vindt het nodig behalve vooruit ook stukken achteruit te gaan, niemand weet waarom maar goed hahaha mij hoor je niet klagen. Eenmaal in Aguas Calientes aangekomen brengt een gids mij naar mijn hostel en daar heb ik gewoon een private room voor Mikey alleen en eindelijk douchen!!! En nog warm ook! Aguas Calientes is een treinstadje dat als voorstadje dient voor de Machu Picchu. Wat een leuk stadje is dit, lijkt wel het wilde westen, geweldig! Dan ga ik met de nieuwe groep eten, mega lekkere kipfilet met een lekker biertje, Mikey is een gelukkig man! Eigenlijk weer te laat naar bed want morgen wacht Machu Picchu en ik spreek al om 4.15 uur af met de groep om aan de beklimming te beginnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

De avonturen van Mikey in Nieuw-Zeeland en Australie

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 41919

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Mikey op reis 3.0 Zuid-Amerika 2014

25 Januari 2013 - 25 Februari 2013

Miguel a Panama y Colombia

17 Februari 2012 - 08 April 2012

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Landen bezocht: