Braziliaanse kant van de watervallen en Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Braziliaanse kant van de watervallen en Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Braziliaanse kant van de watervallen en Salvador

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

12 Juni 2014 | Brazilië, Salvador

Vandaag vroeg op om de watervallen aan de Braziliaanse kant te zien, want vanmiddag vliegen we naar Salvador voor het WK. We moeten weer rennen als een malluh om op tijd de bus te halen, hahaha. Reizen met Frankie is elke dag een avontuur, dat heb ik al snel door. Bagage komt niet aan, nu ontbreekt er weer een stempel in zijn paspoort, maar nee hoor, het ligt nooit aan meneertje zelf hahahahaha! We komen aan bij het National Park en gaan met een bus het park in. We komen bij het eerste uitkijkpunt. Vanaf de Braziliaanse kant heb je een heel ander perspectief op de watervallen, meer een panorama view. Echt super mooi, wat zijn die watervallen groot, nu zien we pas hoe groot het is! We kunnen het vanuit meerdere plekken zien en ook van heel dichtbij, ik ben vooral enorm onder de indruk van de hoeveelheid water dat naar beneden dondert en de enorme kracht, onvoorstelbaar! Weer is er de hele tijd een mooie regenboog. Dan gaan we naar het vliegveld. Op het vliegveld vindt eindelijk de hereniging plaats van Jambek met zijn bagage. We hebben eigenlijk een kuttijd om te vliegen want we missen daardoor de openingswedstrijd van Brazilië, das wel erg zonde. We landen een uurtje na de wedstrijd in Salvador en pakken een taxi naar het hostel. Ik heb veel verhalen gehoord over hoe gevaarlijk Brazilie is en ben al heel veel gewaarschuwd dus ik ben erg benieuwd hoe t zal zijn. We hebben een taxi chauffeur die duidelijk de weg niet goed kent, zwaar irritant.... we komen in de wijk Pelourinho, dit overtreft mijn verwachtingen. Op straat is het werkelijk één grote chaos, overal dansende, zingende en zuipende mensen, bizar! Onze taxi wil dat we het laatste stukje lopen. Nou... no way, Mikey gaat echt niet met al zijn spullen over straat in deze gekte, onze taxi doet al een kwartier om 100 meter verder te komen door de menigte! Uiteindelijk belanden we bij t hostel. En dan blijkt dat we verkeerd zitten....... Albergue blijkt een Braziliaans woord voor hostel te zijn, laten ze er daar nou heel wat van hebben hier....... pffff moeten we weer op zoek naar een taxi en ons hostel. Na heel wat zoeken, taxi chauffeurs zijn hier niet bepaalde de snuggerste hahaha komen we eindelijk bij ons hostel. Wat een lieve mensen runnen dit hostel en het hostel is splinternieuw! Dan ontmoeten we Temi, mijn Engelse mattie en zijn maat Ricky. We gaan 's avonds de wijk in, overal is het feest, wat een sfeer, overal samba en dansen! Mikey kijkt zijn ogen uit! Dit is dus Brazil!!! We zitten vlakbij het Oranje plein waar we de boel alvast even verkennen, niet normaal veel zin in morgen!!