Piranhas vissen en eten en introductie "de sleep" - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Piranhas vissen en eten en introductie "de sleep" - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Piranhas vissen en eten en introductie "de sleep"

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

30 Mei 2014 | Bolivia, Rurrenabaque

De gids had gezegd dat we om 8 uur zouden ontbijten en morgen om 6 uur op zouden gaan om de zonsopgang te bekijken. Maar er wordt toch echt aan mijn muskitonet getrokken dat ik wakker moet worden. Ik snap er niks van en ga er dus toch maar uit. Komt Mikey bij de boot, helemaal niemand, het was dus een andere groep die de zonsophang ging kijken...... Mikey weer terug z'n bedje in.... Ineens klinkt er toch een gebrul, niet normaal wat een geluid! Ik kan het geluid moeilijk thuisbrengen. Het lijkt het geluid van kikkers, maar dat kan nooit zo hard zijn. Blijkt het de opperaap te zijn die zijn mannelijkheid wilt laten horen hahaha. Na het ontbijt gaan de laarzen aan en gaan we het moeras is, op zoek naar anaconda's, pythons en cobra's. Mikey heeft 2 fobieën, paarden en slangen. Loopt Mikey hoor, tot zijn knietjes in de blubber, bloedje heet, op zoek naar iets wat hij eigenlijk helemaal niet tegen wilt komen. Het eerste uur ben ik heel alert maar we vinden niks. Uiteindelijk zien we alleen een dode cobra. Heel erg vind ik het niet dat we geen anaconda's zien :-) Na de lunch hebben we wat vrije tijd, resultaat: powernap van 2 uur voor Mikey in een hangmat, heerlijk!!! Dan gaan we de boot weer in om te gaan vissen op....... piranha's. Met een visdraadje, een haakje en wat vlees gaan we aan de slag. De piranha's zijn hongerig want ze happen direct. De gids doet t even voor en vangt er direct een paar. Mikey vangt er uiteindelijk 2, heel vet om die kleine monstertjes te zien en te vangen. De vangst nemen we mee want de piranhas staan vanavond op t menu! Na het vissen gaan we weer naar de bar voor de sunset en dat betekent weer lekker voetballen. Gelukkig hebben we nu een beter team en zijn we gelijkwaardig. Mikey introduceert "de sleep" in de Amazone en daar hebben de Boloviaantjes geen antwoord op hahahaha. Dan gaan we eten en piranhas zijn me toch een partijtje lekker!!! Na het eten is er geen programma meer en gaan we met de groep gezellig kaarten (shithead) en borrelen, mooie dag dit!