Heenreis en aankomst - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Heenreis en aankomst - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Heenreis en aankomst

Door: michaelvanlieren

Blijf op de hoogte en volg Michael

21 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Hier t eerste reisverslag van Mikey, ben dus veilig aangekomen! vrijdag 17 febr 2012: naar n hectisch laatste weekje in NL met heel veel lieve reacties is t dan eindelijk zover: t avontuur gaat beginnen.Samen met mijn lieve zus mijn backpack in gepakt en daarna naar Schiphol met paps,mams,zus en mijn prachtige nichtje:-) na een emotioneel afscheid(net bevallen vrouwen zijn extra emo hè ;-) ?!) ging de heenreis beginnen.mijn vlucht gaan naar Taipei (Taiwan) met n tussenstop in Bangkok.En dat was te zien!Veel oude mannen met jonge taipoppetjes,het blijft n apart gezicht.In t vliegtuig zat ik ook naast zo'n stelletje.Kerel van tegen de 50 met n taipoppetje van hooguit 20 die geen woord Nederlands spreekt.zei ik poppetje??dit was niet echt n poppetje.Dan denk ik:als je er ééntje koopt,neem dan n mooie!!Verder aardige kerel en btje mee gebabbeld.Ieder had n eigen entertainment system dus zat films,spelletjes etc om de tijd door te komen.The Hangover gekeken(blijft n briljante film) en boek gelezen(idd n hilarisch boek Peet!).In Taipei had ik een overstap van 10 uur en wilde eigenlijk de stad in gaan maar had niet geslapen in t vliegtuig en was moe dus maar n hotelkamer gezocht.Op de terugweg ga ik Taipei wel in.Kon t hotel op t vliegveld niet vinden en was zowat de enige westerling daar.Wat een hoeveelheid spleetogen zeg,niet normaal!veel met mondkapjes, sommige (vooral ouderen) zaten me ook echt verbaasd aan te kijken.Zo vaak zien ze vast geen blonde westerling. voor t eerst mijn leven was ik ook 1 van de langste haha!Met handen en voeten de weg gevraagd,langs de immigratiedienst gegaan wat dus helemaal niet de bedoeling was,ik weer terug,kortom was weer lekker bezig.uiteindelijk hotel gevonden en ff lekker paar uur geslapen.toen wat gegeten (jawel rijst met kip) n btje rondgelopen. za&zo 18&19 febr na een korte tussenstop in Brisbane (heerlijk zonnig) aangekomen in Auckland NZ.Omdat ik de keuze heb gemaakt alleen naar t zuidereiland te gaan had ik hier al vantevoren n hostel geboekt voor de overnachting om direct de volgende ochtend een korte binnenlandse vlucht te nemen naar Wellington.op t vliegveld moest ik ff n belletje plegen naar t hostel voor n pickup.Scott pikte me op,hele vriendelijke vent.Hostel was heel dichtbij en daar aangekomen lekker opgefrist.Vervolgens even lekka een Freddie genomen en wat gechilled.Het was vrij rustig in t hostel en ik was best moe na zo'n lange vlucht,dus op tijd naar bed gegaan.ma 20febr.Na n heerlijke nachtrust op tijd eruit voor mijn vlucht naar Wellington.Deze stad ligt op t zuidelijkste puntje van het N-eiland.Vlucht van n uurtje,zit ik toch n naast n vrouwtje die me spontaan trakteerde op een live borstvoeding haha.In Wellington was t lekker een graadje of 23 en daar was ik aan toe! :-) Op naar de ferry voor de overtocht naar het Zuidereiland waar ik ongeveer 3 weken wil gaan rondtrekken.Dit was echt een geweldige boottocht, door de Marlborough Sounds.Heerlijk op t dek gezeten in t zonnetje en mijn engels bijgespijkerd in een gesprek met een gepensioneerde lerares uit Manchester.Eindelijk aangekomen op het zuidereiland bij het plaatsje Picton.Alles bij elkaar n hele tocht met al die vluchten,tussenstops,boottocht etc.Maar vanaf nu gaat t allemaal dan ook gebeuren.Eerst maar ff op zoek naar n hostel!!! Toevallig zag ik bij aankomst van de boot n busje staan van t hostel dat Sammy me getipt had en kon mooi meerijden.Heel leuk hostel met allemaal jonge mensen.wilde hier in de Marlborough Sounds gaan mountainbiken maar er wordt daar regen verwacht en de track (tocht) die ik wilde doen gaat morgen niet.Raakte aan de praat met een Duitser en nu morgen met hem liften (haha) naar Nelson naar t Abel Tasman National Park. schijnt geweldig te zijn dus jullie horen snel weer van me! Foto's volgen later.

  • 20 Februari 2012 - 20:34

    Trees:

    Ja zo begint je reis al leuk! Succes verder en we blijven je volgen!
    x

  • 20 Februari 2012 - 20:51

    Renée D:

    Viel Spass morgen!!

  • 20 Februari 2012 - 21:07

    Yvonne:

    Goed te horen dat de reis goed is gegaan en dat het échte avontuur kan beginnen!! En je hebt dus al vrienden gemaakt, een lift is nooit verkeerd :). Smeer je je wel goed in lange blonde westerling? Veel plezier morgen xx Von

  • 21 Februari 2012 - 06:33

    Elles:

    nu al met aandacht gelezen...te gek....suc6 met liften

  • 21 Februari 2012 - 07:56

    Wies Van Der Waal:

    helemaal leuk om je eerste reisverslag te lezen! kan me niet voorstellen dat je zo,n eind weg bent ,veel plezier!x

  • 21 Februari 2012 - 08:13

    Caesar:

    Mikey, fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Geniet er maar van.

  • 21 Februari 2012 - 08:55

    Georg En Hanny:

    fijn om te lezen dat het goed gaat,wat een onderneming Michael.geniet, kijken uit naar het volgende verslag.

  • 21 Februari 2012 - 12:28

    Roel:

    Mickey! Goed om te horen dat je reis goed is gegaan! Geniet er van maatje!!

  • 21 Februari 2012 - 13:05

    Mandy:

    Hey Mike,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Nu al! Geniet ervan .Veel plezier!
    X


  • 21 Februari 2012 - 14:09

    Peet:

    Tijger!!!! klinkt allemaal nu al helemaal top!!! ben Jaloers op je!

    Veel plezier en ik kijk uit naar je verslagen! (ps, aanbouwtje gaat goed komen hoor en je hebt een hele aardige onderbuurvrouw zeg!!!

    x

  • 21 Februari 2012 - 14:09

    Peet:

    Tijger!!!! klinkt allemaal nu al helemaal top!!! ben Jaloers op je!

    Veel plezier en ik kijk uit naar je verslagen! (ps, aanbouwtje gaat goed komen hoor en je hebt een hele aardige onderbuurvrouw zeg!!!

    x

  • 21 Februari 2012 - 17:07

    Karin Van WOM:

    Gaaf man om je eerste verslag al te lezen, kijk al uit naar de volgende. geniet van alles wat je ziet,want misschien kom je hier maar 1keer.

  • 21 Februari 2012 - 18:36

    Doessie:

    Lieroy goed te horen dat je reis goed is gegaan. Ben benieuwd naar de fotos maatje! Veel plezier en geniet ervan.

  • 21 Februari 2012 - 20:11

    Karin Gooijer :

    Mike, prettig dat je goed bent aangekomen. Super leuk verslag, leuk om te lezen!! Veel plezier nog, GENIET!! Dikke x

  • 22 Februari 2012 - 10:27

    Christel:

    He Mikey!
    Ook ik ga je volgen hoor! Geniet er van!!!
    xxx Chris

  • 22 Februari 2012 - 20:13

    Dré:

    Mountainbiken en regen gaan toch heel goed samen?? Have fun!!

  • 22 Februari 2012 - 20:19

    Fran:

    Hey maatje, klinkt goed! Geniet van de reis! Ben benieuwd naar je avonturen, gaan je volgen.

  • 24 Februari 2012 - 22:27

    Ger En Annemiek Smit:

    Michael veel plezier en geniet van het mooie Nieuw Zeeland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Recente Reisverslagen:

19 April 2012

zat 7 apr

06 April 2012

vrij 6 apr

06 April 2012

do 5 april

05 April 2012

woe 4 april

05 April 2012

di 3 april
Michael

De avonturen van Mikey in Nieuw-Zeeland en Australie

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 41882

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Mikey op reis 3.0 Zuid-Amerika 2014

25 Januari 2013 - 25 Februari 2013

Miguel a Panama y Colombia

17 Februari 2012 - 08 April 2012

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Landen bezocht: