Dinsdag 21 febr - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 febr - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 febr

Door: michaelvanlieren

Blijf op de hoogte en volg Michael

28 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Ik ben n tijdje niet in de buurt van internet geweest, hoe lekker! Alles gaat top! Ik maak elke dag een verslagje van de dag en die post ik wel gewoon per dag.

di 21 febr. Na een redelijke nacht met een kreunende kamergenoot (moet er wel aan wennen hoor met meerdere op n kamer) naar NL bakker geweest (zitten ook overal he die NL-ers) met mijn duitse maat Yannic.Heerlijk broodjes gezond gegeten en toen gingen we dus liften! Geen idee wat me te wachten stond. Serieus... we staan nog geen 2 minuten, heb mijn zonnebrand nog niet eens uit de tas, stopt er n auto. We wilden naar Nelson en deze dame kon ons n stuk verderop afzetten en dan daar weer een andere lift. En onze chaffie was me toch een topper!!! Ik dacht dat ik droomde, ik ben vanaf nu dol op hitch hiken (liften) hahaha. 20km verderop afgezet in the middle of nowhere, maar we zullen vast snel weer n lift hebben aangezien de eerste zo snel ging. Nou vergeet t maar!!! 3 uur staan wachten langs de weg, bloedje heet. Was ineens niet meer zo dol op liften... Toen ik er eigenlijk wel klaar mee was en terug wilde gaan naar Picton (liftend) stopte er een auto. En jawel, een NL-er!Lekker dan!Ritje van anderhalf uur door n prachtig bergachtig gebied.Kerel kwam uit Soest en bleek n maatje te zijn van KNVB-voorzitter Bertje van Oostveen.De man was dus gewoon in n privejet naar de WK-finale in ZA geweest met Balkenende, prins Constantijn en al die bobo's.Foto's gezien,hij heeft t allemaal keurig voor elkaar.Gaat in juni naar Ek in Oekraine,daarna naar London voor de Olympics en door naar Canada.Jaartje reizen, hij heeft ze dus nogal!!Keurig afgezet in Nelson bij n hostel.Bleek er mijn 1 bed nog over te zijn.Na veel gedenk en een sigaretje later had de eigenaar toch nog n bed kunnen regelen.Michael moest wel op n 8-persoons-kamer dus ben benieuwd.. Verder waren alle hostels in Nelson vol dus misschien toch maar wat reserveren volgende dagen.Gratis mountainbikes dus helmpie op en touren.Nelson ligt aan zee dus stadje verkennen en ff naar t strand.Wat hier echt opvalt is dat het weer heel snel kan omslaan.We zagen al n dondere wolk aankomen dus van zonneschijn ging t naar regen.Vlak voor de druppels weer terug in t hostel.Zelf eten gemaakt (lees verse italiaanse paste)opgewarmd). 's avonds maar ff wat plannen gemaakt voor de komende dagen want hostels zijn vaak vol enzo en ik moet nattuurlijk van A naar B.Heb ervoor gekozen alles zelf te regelen dus t is wel puzzelen.Echte NL-er als ik ben, heb ik me ook wel vergist in de afstanden hier, moet je nagaan straks in Aussie!!Wil naar het Abel Tasman National Park en dat is nog zo'n 2 uur hier vandaan, liften bleek toch de beste optie om daar te komen.En Yannic zei dat 3 uur wachten echt n uitzondering was.Heb mijn oorspronkelijke route alweer omgegooid.Na Abel Tasman wil ik terug naar Picton voor Queen Charlotte track en dat ga ik per bus doen zodat ik wat meer zekerheid heb.
Behoorlijk rozig van de zon tijdens t liften, dus lekka slapen. (hoop ik)

Ik heb nog veel meer verhalen maar ben t nu aan t over typen van mijn tellie en dat is zonde van mijn tijd.Zodra ik weer free wifi heb post ik t vanaf mijn tellie, veel sneller.Komen heel wat mooie verhalen aan want tot hier was t vooral reizen en de komende dagen heb ik zoveel leuke dingen gedaan! Echt helemaal geweldig hier, nooiiiit meer naar huis (oh shit ik moet wel)...


  • 28 Februari 2012 - 06:14

    Jennifer Zonneveld:

    Klinkt super leuk Michael! Wat een avonturen! Ben benieuwd naar je volgende verhalen. X

  • 28 Februari 2012 - 07:16

    Pattry:

    Helemaal top, nu al nooit meer naar huis ole ole, dat kan niet hoor. Wie moet ik dan pesten op kantoor? Geniet er lekker van, ben benieuwd naar al je verhalen. Leuk om te lezen.
    X Pattry

    Ps; PSV is op koers voor de titel!

  • 28 Februari 2012 - 07:29

    Peet:

    Hahaha leuk om te horen allemaal en je hoeft nog lang niet naar huis! Wel een tipi One meenemen hé;) smeer je wel goed in he, doe ik ook onder jou zonnebank;)

  • 28 Februari 2012 - 10:30

    Paula:

    Hey Michael!

    Klinkt goed joh! Geniet nog lekker en wij volgen je op de voet!!!

    Grtz van de hele afdeling!
    Paula

  • 28 Februari 2012 - 10:31

    Paula:

    ps: Pattry moet je niet al te serieus nemen over PSV hoor....;-)

  • 28 Februari 2012 - 11:26

    Renée D:

    Hi Michael! Ik wil met je ruilen!! Alleen die kreunende kamergenoot mag je houden..... één nachtje ziekenhuis met twee vreemden was meer dan genoeg! Geniet ervan, dan doen wij dat van je verslagen.
    Groeten Renée

    P.S. ik zou Pattry serieuzer nemen dan Paula.....

  • 28 Februari 2012 - 11:39

    Sammy:

    Lekker bezig Mikey! Geniet ervan ouwe!

  • 28 Februari 2012 - 11:53

    Charlotte:

    Leuk om je verhalen te lezen. Geniet maar lekker!

  • 28 Februari 2012 - 12:37

    Jolanda:

    Wat een belevenis allemaal wacht de rest van je verhalen af.

    gr vanaf woonopmaat

  • 28 Februari 2012 - 12:49

    Caesar:

    Mickey, leuk om weer wat van je te lezen. Vond het al zo lang duren!!! Neem mij maar serieus PSV wordt kampioen, maar dat wist je al!!!
    Groetjes, Caesar

  • 28 Februari 2012 - 17:26

    Dré:

    Klinkt allemaal heerlijk onsamenhangend! Haha. Precies zoals het hoort te zijn. Blijf vooral lekker genieten van alles op je pad!

    En wat PSV betreft, die is wellicht zoals Pattry zegt nu op koers maar raakt ongetwijfeld op het einde de weg kwijt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Recente Reisverslagen:

19 April 2012

zat 7 apr

06 April 2012

vrij 6 apr

06 April 2012

do 5 april

05 April 2012

woe 4 april

05 April 2012

di 3 april
Michael

De avonturen van Mikey in Nieuw-Zeeland en Australie

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 41939

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Mikey op reis 3.0 Zuid-Amerika 2014

25 Januari 2013 - 25 Februari 2013

Miguel a Panama y Colombia

17 Februari 2012 - 08 April 2012

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Landen bezocht: