Zaterdag 16 februari - Reisverslag uit Ciudad Perdida, Colombia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 februari - Reisverslag uit Ciudad Perdida, Colombia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 februari

Door: michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

16 Februari 2013 | Colombia, Ciudad Perdida

Slapen in een hangmat, wat moet ik er van zeggen??? Het viel me eerlijk gezegd best mee. Komt vast doordat je kapot bent van het hiken, ik sliep wel verkrampt maar werd in ieder geval niet gesloopt wakker. 6 uur worden we gewekt. Lekker ontbijtje en klaar maken voor dag 2. Kleding wordt hier heel vies en door de vochtigheid blijft niks droog dus ff wennen om die kleren weer aan te trekken. Vandaag lopen we in totaal wel 7 uur en oh my god, die hellingen zijn killing. Het geeft ook wel weer een kick zo actief bezig te zijn. Maar fysiek en mentaal is het echt wel afzien. De verfrissende duiken en vers fruit tussendoor zijn zo lekker, dat zijn de oppeppers. Het is natuurlijk ook nog eens bloedje heet. Er wordt hier nog veel gebruik gemaakt van paarden en ezels om spullen te vervoeren dus die komen regelmatig langs. Wel lekker als je met je tong op de grond een helling aan t beklimmen bent en er alleen maar paardenstront op de grond ligt hahahaha. We hebben een mega snelle groep, 2 NL jongens hebben er flink het tempo in. Op het einde van de hike krijgt onze gids zelfs kramp hahahaha, en dat terwijl hij enorm afgetraind is......Onderweg komen we ook weer langs indianen die in van die hutjes wonen, hele schattige kindjes! Ondertussen zitten al die indianen volop te kauwen op coca bladeren. Ze leven verder heel primitief, dat het in deze tijd nog bestaat. Mooie uitzichten en omgeving maar soms kun je niet eens genieten van de omgeving omdat je zo uitgeput bent. In de middag komen we aan bij onze lunchplek en dat is ook meteen onze slaapplek, verder geen hike meer vandaag. Ik ben compleet gesloopt en ga na de lunch ff een tukkie doen. Het eten is trouwens top verzorgd tijdens de trip. Vanaf vandaag hebben we geen electriciteit meer op de slaapplekken dus ouderwets kaartspelletjes doen bij kaarslicht, warm bier drinken of rum cola, zaklampje mee errug gezellig. Het heeft echt wel wat, dit kamperen alsof we jaren terug in de tijd gaan! En ook verbazingwekkend hoe snel een mens zich aanpast aan de situatie. De vieze WC's, koude douches, vieze natte kleding, het went allemaal vrij snel. Vanaaf een normaal bed, heerlijk