Woensdag 6 februari - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Woensdag 6 februari - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 februari

Door: michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

06 Februari 2013 | Panama, Panama-stad

Vannacht begon het ineens kneiterhard te regenen en Gabi en Ornella slapen op het dek dus die waren zeiknat hahaha. Bij ons stonden de luiken open maar ik bleef gelukkig droog, krijg ook amper iets mee van de commotie door de regen. Het begin van de dag vertoont weer hetzelfde verloop. Lekker ontbijten, een frisse duik en wat chillen op het dek. Dan gaan we naar t eiland en spelen daar wat met de Kuna kinderen, wat een schatjes! Verder lekker zonnen op t strand en zwemmen in het prachtige water! Deze omgeving is zo surrealistisch, soms lijkt t wel of ik er al aan wen, maar dan besef ik me weer hoe bijzonder dit is. De lunch wordt deze keer niet bereid door Ornella maar door de Kuna's zelf. We zien de grote vis die ze gevangen hebben. En het is uiteindelijk een soort kibbeling wat we voorgeschoteld krijgen, heerlijk! Nooit gedacht dat ik seafood zo lekker zou kunnen vinden. 's Middags heb ik ff behoefte aan wat tijd voor mezelf dus ga lekker terug naar de boot, muziekje luisteren, btje nadenken over wat dingen en een klein dutje gedaan hahaha. 's Avonds gaat Ornella pizza bakken. De kapiteinen van de boten zijn allemaal vrienden van elkaar en zoeken elkaar veel op. Ene Eric is al de hele dag in onze buurt te vinden, brengt ons met z'n bootje overal naar toe waar we heen willen. Maar ik weet t niet, ik vind t maar een rare vogel. Later hoor ik dat t een halve junk is en dat verklaart z'n onrustige gedrag. Wat ik ook merk is dat eigenlijk iedere kapitein wel een drank- of drugsverslaving heeft hier, zal wel met de eenzaamheid te maken hebben. Voor we het door hebben zijn er ineens 5 gasten die mee eten, de één nog meer naar de klote dan de ander. Ik irriteer me er op een gegeven moment aan en ga lekker een boekje lezen. Morgen zit de zeiltrip er al weer op. Zo jammer... Maar ik kijk ook erg uit naar Colombia!!