Laatste Uyuni tour dagje en chilluh in Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Laatste Uyuni tour dagje en chilluh in Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Laatste Uyuni tour dagje en chilluh in Chili

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

06 Juni 2014 | Chili, San Pedro de Atacama

4.30 uur moeten we op....pfffff... en ja de nacht was steenkoud, vanaf nu geen kou meer in de nacht verwacht ik. We gaan in het donker op pad en rijden tot de zonsopgang begint, dat ziet er prachtig uit. Dan komen we bij geisers, dat is toch een bijzonder fenomeen. Uit allerlei gaten spuit gas dat ruikt naar rotte eirenen en het is bloedheet dat gas. We worden gewaarschuwd gepaste afstand te houden. Nou dat doet Mikey wel want ik ben tijdens mijn reis een meisje tegen gekomen waarvan haar vriendin op een geiser is gaan staan, die 2e graads brandwonden opliep en terug naar huis kon. Na de geisers gaan we naar de hotsprings. Daar kijkt iedereen naar uit want een btje chillen in heet water is wel lekker. De setting van de hotsprings is geweldig met bergen op de achtergrond. Door de straffe wind is het nog steeds heel fris maar eenmaal in de hotspring is het heerlijk. Na de hotsprings voelt Mikey zich weer herboren! Dan gaan we nog langs een prachtig groen meer en dan worden we afgezet bij de grens met Chili. De grens ligt ook weer midden in de woestijn. We nemen afscheid van de leuke Aussie meiden en de gids en gaan richting het plaatsje San Pedro de Atacama in Chili. Twee jongens uit Zeeuws Vlaanderen gaan ook die kant op. De route naar San Pedro is ook weer super mooi en het plaatsje ligt midden in de woestijn. In San Pedro zoeken we een hostel en dan is het vooral tijd om te chillen in een hangmatje in de zon. Daar heeft Mikey heel veel behoefte aan. Later boek ik nog de laatste dingetjes voor Brazil.Verder doen we deze dag niet veel, heerlijk!

• 16 Juni 2014 - 19:44

Sander Linn:

hoi Mike, geweldig die verslagen. Je bent beroemd nu je volop op RTL 4 in beeld bent geweest bij die prachtige wedstrijd, veel plezier, lekker genieten. groetjes Sander Linn.