Van Sucre naar Potosi - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Van Sucre naar Potosi - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Van Sucre naar Potosi

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

02 Juni 2014 | Bolivia, Potosí

Heerlijk geslapen en na het onbijt in het leuke hostel Kultur Berlin gaan we proberen alvast de Salar de Uyuni tour (zoutvlaktes) te boeken voor woensdag. Na wat navraag te hebben gedaan bij verschillende bureautjes en 5 Boliviaanse minuutjes wachten (lees: zeker een uur) boeken we eindelijk de tour. Dan gaan we naar het Mirador Café om te lunchen. Dit café ligt boven op een heuvel en heeft een fenomenaal uitzicht over de stad Sucre. Zit Mikey daar hoor heerlijk in een soort strandstoeltje, zonnetje op het bolletje, van een heerlijke omellet met een fruitsapje te smullen. Na de lunch lopen we nog wat rond door de stad en gaan over de markt. Dat blijf ik toch ook iets bijzonders vinden in Zuid Amerika, wat een heerlijke chaos op die marktjes en je kunt het niet bedenken of het wordt er verkocht. Aan het einde van de middag pakken we de bus naar Potosi. Daar gaan we morgen naar de zilvermijnen. 3 uurtjes later komen we in Potosi aan. Potosi is de hoogst gelegen stad ter wereld, op ruim 4000 meter hoogte. Het is donker als we aankomen dus kan nog geen echt beeld vormen van de stad. Koud is het er wel! We vinden een leuk hostel en gaan ff de stad in. Rustig stadje en we gaan nog ff een biertje drinken in een karaoke bar/Irish pub. Hahaha nou er is helemaal niks aan deze pub die aan een Irish pub doet denken..... Het lijkt wel een soort hoerentent maar ik vind t prachtig, lokale DJ achter de bar en mensen die enorm vals zingen, hilarisch dit!