Pampas tour - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Pampas tour - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Pampas tour

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

29 Mei 2014 | Bolivia, Rurrenabaque

Vandaag is het begin van een 3 daagse Pampas-trip in de Amazone. En lucky als Mikey is, stralend mooi weer! We verzamelen 's ochtends in het dorpje bij de organisatie en zijn in totaal met 16 toeristen en 2 gidsen. Het is eerst 3 uur rijden over één lang pad rechtdoor, met heel veel kuilen en heel veel stof,niet echt comfortabel. Dan doemt er ineens een plaatsje op in de middle of nowhere. Hier lunchen we wat en dan gaan we naar de rivier waar we in ons bootje stappen. We gaan zo'n 2,5 uur varen op deze rivier richting onze lodge.we varen over een rivier en zitten echt midden in de natuur. Soms gaan we dwars door struiken heen. Onderweg zien we een hele stoet aan beesten. Eerst zien we dolfijntjes, altijd leuk! Dan zien we allerlei aapjes in bomen/struiken die van de ene kant naar de andere kant springen, echt grappig! Verder zien we onderweg talloze vogels, een aligator en schildpadden. Heel leuk al die bijzondere dieren. Aan het einde van de middag komen we aan bij de lodge, echt een eco lodge, midden in de natuur aan de rivier. Na wat popcorn en koekjes en onze spullen droppen gaan we een stukje varen naar "de bar" om de sunset te gaan kijken. Er ligt een veldje naast wat een voetbalveld hoort te zijn, hahaha. Uiteraard heeft Mikey wel zin om te voetballen dus we spelen de toeristen tegen de Bolivianen. Die Bolivianen zijn kleine, snelle, taaie rakkers. Ik speel met alleen maar Engelsen en die hebben duidelijk kick and rush uitgevonden hahaha, we verliezen dan ook met 3-1. Dat kost ons bier..... Ik zweet me helemaal de blubber van het voetballen, zo heet en klam hier!. Dan gaat de zon onder en volgt de massale muskito attack!!!! Ik heb er nog nooit zoveel om me heen gezien. Terug bij de lodge krijgen we een heerlijke maaltijd. Dan is het tijd om de boot weer in te gaan om aligators te gaan zoeken in het donker. Overal vuurvliegjes, gaaf gezicht! Heel bijzonder om in het donker 2 rode ogen van de aligator zien aan de waterkant, dat zijn ze! We zien er meerdere en zien er ook ééntje in vol ornaat die niet beschut ligt. Daarna gaan we op tijd naar bed. Gelukkig hebben we muskito netten om te slapen.