La Paz verkennen - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu La Paz verkennen - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

La Paz verkennen

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

26 Mei 2014 | Bolivia, La Paz

Eerst een btje uitslapen (lees tot acht uur) en dan ga ik met de Aussie en de Engelsman de stad in om de Death Road voor morgen te boeken, daarna boek ik meteen mijn Amazone trip, nuttig ochtendje, zeker ook als ik even kan skypen met mijn zus! Daar wordt Mikey toch echt wel blij van! Op aanraden van velen doen we 's middag de Free Walking Tour door de stad en dit is echt een super leuke rondleiding, de gidsen weten het allemaal heel leuk te vertellen. We beginnen bij de gevangenis die hoe bizar het ook is midden in de stad staat. We gaan o.a. langs een heksenmarkt waar opgedroogde lama's aan de kraampjes hangen hahaha, hoe vaag!? De gidsen vertellen over de Cholitas, dat zijn de Bolviaanse marktvrouwtjes, echt respect voor deze dames, ze zijn oersterk, als je ziet wat voor zakken zij door de steile straatjes dragen, echt diep respect! Elke zondag zijn er ook Cholitas gevechten, dat is worstelen en vechten geblazen, hahaha ik heb beelden gezien, hilarisch! Na de tour gaan we meteen door naar de volgende tour, want we gaan een Food tour doen door de stad langs allerlei typische Boliviaanse tenten waar we lokale gerechten gaan eten. We hebben een leuke groep en we gaan langs wel bijna 10 tentjes, eten zelfs ingewanden op straat. Sommige tentjes zien er echt niet echt, sfeerverlichting kennen ze hier niet maar het is best lekker, al zijn de Bolivianen wel heel erg van het frituren. We krijgen bij elke tent een hoeveelheid eten, mijn hemel, hier had ik wel een week van kunnen eten. We maken ook onze eigen Pisco Sour in de kroeg, lekka! We eindigen in een heel mooi wijnrestaurant, waar we lekkere wijn drinken. Ondertussen zijn we al 6 uur onderweg terwijl de tour 3 uur zou duren hahaha, maar onze lokale gids vindt het maar wat gezellig!!! Ik knal zowat uit elkaar als ik mijn bedje op zoek. Morgen de Death Road, fucking veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

De avonturen van Mikey in Nieuw-Zeeland en Australie

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 41822

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Mikey op reis 3.0 Zuid-Amerika 2014

25 Januari 2013 - 25 Februari 2013

Miguel a Panama y Colombia

17 Februari 2012 - 08 April 2012

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Landen bezocht: