Salkantey trek dag 2 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Salkantey trek dag 2 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Salkantey trek dag 2

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

21 Mei 2014 | Peru, Cuzco

Wat denk je dat er midden in de gebeurt? Die Kiwi schrikt wakker s nachts en begint tegen me te roepen: Todos bien, todos bien, slaapdronken als ik ben reageer ik met: what the fuck???? Hahaha dat had gefilmd moeten worden! De nachten zijn hier echt steenkoud. Uiteraard gaan we weer erg vroeg up, vandaag wacht een lange zware dag.'s Ochtends beginnen we eerst met 4 uur uphill, hallelujah dat is zwaar. We lopen langs de voet van een gletsjer, wat waanzinnig mooi deze omgeving! Als we uiteindelijk de top bereiken op 4600 meter hoogte roept Primo ons bij elkaar voor een ritueel met wat coca bladeren en dan moeten een steen (die we 's ochtends moesten uitzoeken en de hele klim naar boven mee namen) op de blaadjes neerleggen ergens in het landschap en dan een wens voor jezelf uitspreken. Alles heeft hier een relatie met de Inka-bevolking van vroeger, best interessant. Op de top gaan we natuurlijk ook op de foto met de groep. Daarna volgt 5 uur downhill in een zeer wisselend landschap en weer. Downhill voel je ook heerlijk in de beentjes en we komen uitgeput ons tweede kamp binnen. Als we onze tenten aan het klaarmaken zijn, ontstaat er ineens rumoer. Holy shit, één van de paarden krijgt het aan de stok met een hond. Dat paard gaat compleet door het dolle heen en rost overal doorheen, neemt onderweg een stuk hek mee. Dan stormen het paard en de hond in hun achtervolging recht op onze tenten af..... Het is dat er een soort hekje voor de tenten staat anders hadden de 2 NL meiden er niet best vanaf gekomen die in hun tentje zaten! Mikey is al panisch voor paarden en dit helpt niet bepaald om er vanaf te komen hahaha. Het paard raast uiteindelijk het dal verder in dus het loopt maar net goed af.... Na het eten doen we met onze groep allerlei kaartspelletjes, wat is het dan toch gezellig, geen electriciteit, geen telefoons met internet. Gewoon een groep mensen, kaarten en wat kaarsjes, meer heb je niet nodig om het gezellig te hebben. Mikey is helemaal in zijn element :-) Voor het slapen gaan doen we nog een rek en stretch-sessie onder leiding van één de Amerikaanse meiden. Wat is dit een leuke groep!

• 29 Mei 2014 - 08:18

Renée D:

Hé Michael, je hebt toch niet gewenst dat je tot je pensioen bij WoM zit hè:-)
    Mooi verhaal weer!
    Ciao!