Salkantey trek dag 1 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Salkantey trek dag 1 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Salkantey trek dag 1

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

20 Mei 2014 | Peru, Cuzco

Maar weer eens lekker vroeg op want om half 5 word ik opgehaald. Niet echt heel handig om niet bepaald fris aan deze trek te beginnen. Eerst volgt een busrit van 3 uurtjes en dan krijgen we een ontbijt waar de kennismaking met de groep en gids Primo plaats vindt. In de groep zitten veel Amerikanen, een Kiwi en 3 NLers. Het programma voor vandaag is 5 uur hiken. Hiervan zijn sommige stukken best pittig, vooral vanwege de hoogte en mijn vermoeidheid. Maar het is wel echt een fantastische omgeving en bovendien een leuke groep en we hebben zo'n leuke toffe gids. Primo zegt in elke zin de woorden "for the reason", heeft leuke humor en heeft een hele aparte, btje duivelse lach. Na 5 uurtjes arriveren we in ons eerste kamp waar we in tentjes slapen, alles is heel primitief, geen electriciteit en douches en zodra de zon onder is, is het echt koud brrrrrr. Maar dat geeft wel weer een hele leuke sfeer in de groep. Ik heb wel eens een btje een vooroordeel gehad over Amerikanen, maar dit zijn allemaal echt leuke mensen. Er ziiten ook een aantal Amerikanen met Israelische achtergrond in de grond en ééntje is een Barça-fan, met hem klikt het meteen goed. Het avondeten is redelijk en ik slaap in de tent met die Kiwi, een hele relaxte dude. Dag 2 schijnt het zwaarst te zijn maar ik denk dat voor mij deze dag het zwaarst was, morgen heeft Mikey hopelijk een goede nachtrust achter de rug, al is het slapen op een matje niet bepaald comfortabel hahaha.