Sandboarden in Huacacina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu Sandboarden in Huacacina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

Sandboarden in Huacacina

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

14 Mei 2014 | Peru, Huacachina

Vroeg op en met de bus naar Ica voor een ritje van 5 uur. Op het busstation raak ik aan de praat met een Amerikaan. Hij blijkt een professor te zijn op de uni, aardige kerel. Ik heb een wat luxere bus geboekt en zo luxe had ik t nooit verwacht in Peru. Er is zelfs wifi in de bus! Ik dacht nog: chille, ruime stoel.... tot er een Peruaan van over de 100kg naast me komt zitten....Toen had Mikey nog een halve zitplek over hahahaha. Aangekomen in Ica pak ik meteen met die Amerikaan een taxi naar Huacacina, dat is een heel klein plaatsje midden tussen reusachtige zandduinen. Soort zandwoestijn met hoge bergen. Ik zit in een mooi hostel met zwembad en het is heerlijk warm en zonnig. Op mijn kamer maak ik vrienden met 2 Ieren, een Amerikaanse en een NL-se. Dan chill ik m ff lekker in t zonnetje en aan t eind van de middag gaan we sandboarden. We stappen in een soort buggy en we hebben echt een mafketel als chauffie. Hij lijkt op een oude Zuid Amerikaanse huurmoordenaar en niemand verstaat de beste man. Dan gaan we me toch een potje crossen! Echt heel vet! En rijden nog meerdere buggies rond maar we zien al gauw dat wij echt een dwaas als chauffie hebben hahaha. Lekker schreeuwen en gillende meiden in de buggie. We stoppen meerdere keren bij steile hellingen, krijgen dan een sandboard(=snowboard) en gaan de hellingen af. Eerste keer liggend op mijn buik en later staand, dit is echt heel vet om te doen, compleet onder t zand natuurlijk haha. Dan komen we bij de laatste helling en het moet natuurlijk steeds gekker dus we lopen een stukje om een nog steilere en langere helling te nemen, eigenlijk is dit gekkenwerk! Andere groepen staan beneden in t dal te wachten tot iedereen naar beneden komt. Deze is niet staand te doen dus Mike gaat hup op zn buik naar beneden. Ik krijg me toch een snelheid, niet normaal!!!!! Waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet maar remmen is geen optie en ik ga zo hard dat ik recht op een groepje af kom, ondertussen hangt mn korte broek op mn knieën, ik begin te schreeuwen, de groep stuift uit elkaar en ik board dwars over andere boarden heen en kom tot stilstand (in mn boxershort) na een behoorlijk rolpartij hahaha. Iedereen klappen hahahaha, dit was echt een kamikaze actie 8-) Ondertussen gaat de zon bijna onder (vet om te zien) en chauffie "El Loco" maakt nog een paar bizarre turns en dan komen we terug bij t hostel. Iedereen in de buggy is helemaal door t dolle, dit was nog veel vetter dan ik vooraf verwachtte. 's Avonds is er een BBQ bij het hostel en dat is echt heerlijk, biertje erbij, slap ouwehoeren, een prima eerste dag zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

De avonturen van Mikey in Nieuw-Zeeland en Australie

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 41852

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Mikey op reis 3.0 Zuid-Amerika 2014

25 Januari 2013 - 25 Februari 2013

Miguel a Panama y Colombia

17 Februari 2012 - 08 April 2012

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Landen bezocht: