zat 7 apr - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michael Lieren - WaarBenJij.nu zat 7 apr - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michael Lieren - WaarBenJij.nu

zat 7 apr

Door: michaelvanlieren

Blijf op de hoogte en volg Michael

19 April 2012 | Taiwan, Taipei

Vannacht mijn vlucht gehad van Brisbane naar Taipei in Taiwan. Eva en Kirsten ontmoet op het vliegveld. In het vliegtuig redelijk kunnen slapen voor zover dat gaat. In Tapei lokale tijd om half zes in de morgen aangekomen. Die meiden wisten me te vertellen dat als je als reiziger een lange tussenstop hebt op Taipei dat je gratis een trip kan doen. Die meiden blijven hier 2 dagen en hebben een hostel geboekt, dus onze wegen scheiden weer. Ik wat info opgevraagd over die trip, had de keuze tussen een ochtendtrip buiten de grote stad of een middagtrip naar de highlights in de hoofdstad. Mijn tussenstop duurt 15 uur dus ik wilde beiden doen maar dat mag dus niet...Gekozen de ochtendtrip te doen en dan ga ik 's middags wel zelf de stad in. Met n lokale gids en een Australisch stelletje in een busje op pad.Worden we als eerst afgezet in een plaatsje en dat was de ultieme cultuurshock!Geen westerling op straat,loop ik op straat, begint er een meid spontaan naar me te zwaaien.Eerst dacht ik sjans te hebben;-) hahaha,maar een westerling is iets dat ze hier zelden zien natuurlijk.Op straat is t 1 grote chaos, overal kraampjes waar ze eten verkopen voor n paar cent.Echt n compleet andere wereld!Naar n tempel geweest,erg leuk om eens te zien,wat n rijkdom!Daarna naar nog naar n pottenmuseum en pottenwinkeltjes (veel keramiek) geweest maar dat boeit Mikey niet zo...Hele grappige gids,dus leuk tripje.Weer afgezet bij het vliegveld en toen samen met dat stelletje naar Taipei gegaan met de bus.In de stap waande ik me net in een film:Mikey in Taipei.Wat een drukte, geen westerling te zien,en echt een grote stad.Dat stelletje had n tip gehad over n goed Taiwanees restaurant dus gingen we daar lunchen.Komen we daar aan,n drukte van jewelste voor de deur, rijen dik.Dit moet dus wel goed zijn.Vrij snel aan de beurt en daar zaten we hoor:in een restaurant waar t zo enorm hectisch was.Wel bijna honderd obers en koks,stampvol aan de tafels, in de keuken stonden zo'n 15 koks om een klein kookeiland heen, hoe werkt t allemaal samen!!Allerlei tapas-achtige lokale gerechten gegeten, was lekker!Leuke ervaring dit!Daarna gingen we naar Taipei 101.Dat is op 2 na hoogste gebouw ter wereld.101 verdiepingen en 508 meter hoog.Dat stelletje vond t te lang wachten (megarij)dus alleen naar boven gaan.Geweldig uitzicht,zo ontzettend hoog!!!Wat in mijn ogen al wolkenkrabbers waren, leken vanaf die toren wel 4 hoog portiekflatjes haha.Erg leuk zo'n dagje Taipei als 1e kennismaking met Azie.Toen terug naar t vliegveld voor mijn reis naar Schiphol. Wat een droomreis heb ik gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Recente Reisverslagen:

19 April 2012

zat 7 apr

06 April 2012

vrij 6 apr

06 April 2012

do 5 april

05 April 2012

woe 4 april

05 April 2012

di 3 april
Michael

De avonturen van Mikey in Nieuw-Zeeland en Australie

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 41829

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 23 Juni 2014

Mikey op reis 3.0 Zuid-Amerika 2014

25 Januari 2013 - 25 Februari 2013

Miguel a Panama y Colombia

17 Februari 2012 - 08 April 2012

Mikey in Nieuw Zeeland en Australie

Landen bezocht: